Home

Onze vakantie naar Italie in voorjaar 2001

Week 3

Maandag 14 Mei 2001

Vandaag zijn we om half drie van de camping gereden om bootschappen te doen.We zijn richting Pistoia gereden waar we eerst bij een Fiat garage zijn geweest om te vragen wat het gekraak bij de voorwielen is: nadat ze de auto op de brug gezet hadden en gekeken.Werd ons met gebaren taal en steenkolen Engels en Duits gezegd dat het niet erg was maar als we het daar zouden laten repareren het toch drie uur werk was omdat ze die onderdelen moesten gaan halen: maar we konden er nog gewoon mee blijven rijden, dus besloten we maar te wachten tot we weer thuis zouden zijn. Daarna zijn we door gereden en in Pistoia bij een supermarkt boodschappen gedaan maar eerst hebben we wel heel het plaatsje een paar keer door gereden voor dat we supermarkt vonden, daarna zijn we toch nog even wezen kijken in Pistoia Piazza del Duomo zelf, wat toch nog wel de moeite waard was. Daarna zij we terug gegaan en waren om ongeveer zeven uur terug ik toen naar de receptie gegaan en opgegeven voor de andere dag met een bus naar Florence te gaan.

Dinsdag 15 Mei 2001

Vandaag zijn we met de bus om half tien van camping naar Florence gegaan. We zouden eerst een gids mee krijgen maar dat ging niet door. Om half elf waren we in Florence bij het station waar we om half zeven weer terug moesten zijn voor met de bus weer terug te gaan naar de camping. We hebben de hele dag gelopen en geslenterd maar hebben veel mooie dingen gezien. Om acht uur waren we weer terug.

Woensdag 16 Mei 2001

Vandaag zijn we om ongeveer tien uur vertrokken van camping Barco Reale richting San Remo.
We hebben constant de betaalde route gereden maar er waren ontzettend veel tunnels.
Toen we de weg afmoesten vlakbij San Remo naar de camping moesten we nog een eind de berg af later bleek dat de weg die aangewezen was verkeerd was en op een gegeven moment heb ik het gevraagd en bleek dat we zeker tien kilometer terug moest maar hebben het daarna vlot gevonden. Het is wel aardig deze camping maar we staan allemaal op stenen.

San Remo uitzicht vanaf de oude stad

Zondag 13 Mei 2001

Vanmorgen zij we eerst naar Pisa gegaan we konden het erg moeilijk vinden, het was heel erg druk, ik had het niet willen missen wat staat die toren scheef, ook erom heen was erg leuk en mooi we zijn ook nog in een klein torentje gegaan waar boven op de muur konden lopen van de vroegere stadswal. Daarna zijn we langs de vele souvenirs kraampjes gelopen waar we ook nog een oud vrouwtje zagen lopen die liep te bedelen, er stonden ook veel zwarte met allerlei dingen zoals horloges, speelgoed en diverse andere waar, er was er een die kruipende soldaatjes verkocht en Cobie had wel interesse voor Martijn en Lenaert maar hij vroeg 30.000 Lire per stuk maar ik zij 10.000 Lire per stuk maar hij bleef af dingen maar ik hield voet bij stuk alleen zij ik daarna 20.000 Lire voor twee maar hij trapte er niet in toen we door liepen riep hij ons terug en na nog wat af dingen van zijn kant kreeg ik het toch voor elkaar dat ik ze voor 20.000 Lire kreeg.Daarna zijn we naar de kust gereden en nog even aan de boulevard gekeken maar daar lagen alleen maar grote rotsblokken waar we nog even opgestaan hebben toen zijn we naar Lucca gegaan. We hadden vrij vlot een parkeer plaats gevonden vlak bij een poort van het oude Lucca wat volgens de boeken auto vrij zou zijn maar toch niet waar was het was wel mooi want boven op een soort toren hadden ze een tuin waar echte eiken bomen stonden je kon er wel op maar dan moest je wel vijfhonderd treden op om boven te komen dat vond we wel wat te veel dus hebben we dat niet gedaan. Na nog wat rond gewandeld te hebben zouden we naar de auto gaan maar dat viel tegen want toen we nog wat over de stadswal gelopen te hebben en keken naar beneden zagen we dat we toch naar een andere poort moesten dus zijn we buiten de poort naar een andere poort gelopen maar dat was ook de goede niet dan maar verder na nog drie poorten veder gelopen te hebben en drie kwartier later zagen we eindelijk de auto staan. Daarna naar de camping gereden maar het was verschrikkelijk druk over de veertig kilometer hadden we zeker drie uur gedaan zodat we om negen uur pas op de camping waren. We waren versleten en sliepen we die nacht als rozen.

Donderdag 17 Mei 2001

Vanmorgen zijn we eerst richting San Remo gegaan er was een parkeer garage van een supermarkt waar we eerst naar toe zijn gegaan eerst hebben daar even rond gekeken en toen de winkel in daarna zijn we verder gereden opeens reed ik verkeerd en zaten we boven in San Remo toen we weer beneden waren zijn we richting Franse Grens gereden waar we onderweg gestopt zijn en er toevallig een markt langs de zee was waar we dus even zijn kijken: daar hebben we ook nog even onze boterhammen opgegeten. Toen zijn we verder gegaan opzoek naar beroemde tuinen maar konden ze niet vinden. Opeens waren we aan de Franse grens maar dat was te ver dus dan weer terug en nog wat rond gekeken maar nog niets tot dat ik het ging vragen en ook nu weer met veel gebaren en koeterwaals begreep ik dat we ongeveer anderhalve kilometer terug moesten rijden: dat gedaan maar nog niet er stonden wel veel auto’s dus ook maar geparkeerd en nog maar eens vragen nu bleek dat we er vlakbij waren. Dus toch gevonden wij naar binnen, het was wel erg groot en moesten eerst helemaal naar beneden en daarna weer naar boven lopen en over al verschillende soorten planten en struiken en bomen ook erg veel cactussen en palmbomen. Om een uur of vier zijn we er uit gegaan en weer richting camping gegaan ook nu was het erg druk de scooters reden links en rechts langs je heen je moest verschrikkelijk goed opletten ook de auto’s proberen steeds voorrang te nemen. Maar alles gaat nog steeds goed we zijn weer veilig op de camping aangekomen.

Vrijdag 18 Mei 2001

Vandaag zijn we om ongeveer tien uur richting Monaco gereden. Na dat we ons door de drukte heen gewrongen hadden en onderweg nog even gestopt zijn om net over de grens in Frankrijk nog even kijken naar de zee en kust zijn we er toch gekomen wat is dat fantastisch daar zoveel huizen en flats.We hebben de auto in een hele grote parkeergarage gezet vlakbij het paleis van de prins van Monaco en zijn daarna door een tuin naar het paleis van Albert gelopen waar een hele mooie aquarium was en waar we dan ook in zijn gegaan het prachtig we keken onze ogen uit. Daarna zijn we gaan kijken bij het paleis van prins Reinier van Monaco waar we een mooi uitzicht hadden over de haven en de gigantische stad van Monaco: ook hebben we gezien hoe ongeveer het circuit voor de grand prix er uit ziet dat van 24 tot 27 mei gehouden zou worden. Toen we terug gingen zijn we ook nog een stuk over het circuit gereden en nog even geparkeerd om nog wat plaatjes te schieten. We zijn toen weer richting Italië gereden maar eerst voor de grens nog even getankt en nog even via een berg weg in het plaatsje Manton gekeken of we er geld konden pinnen en dat lukte nog ook dus zijn we weer verder gegaan naar de camping waar we om half zes waren.

Zaterdag 19 Mei 2001

Vandaag zijn we door San Remo gereden en daarna een weg naar Poggio de bergen in gegaan: wat een zeer bochtige weg was ook veel haarspeld bochten maar was wel mooi en af en toe eng en erg hoog.
Op een gegeven moment kwamen in Ceriana wat een leuk plaatsje was we zijn daarna door gereden en kwamen via de Ghimbegnapas naar Baiardo. In Baiardo zagen we nog bergen met sneeuw wat wel apart was want het was toch altijd dertig graden waar wij stonden te kijken. Daarna zouden we via San Romolo terug rijden naar San Remo maar daar was de weg afgesloten ook de alternatieve weg was afgesloten, er kwam net een politie wagen achter me aan ik ben gestopt en gevraagd naar de weg naar San Remo op zijn Italiaans zij hij en begreep ik dat we dezelfde weg terug moesten rijden als we heen waren gekomen.onderweg zagen we op een gegeven moment ook nog koeien op de weg lopen wat op zien barend was daar in de bergen. Dat viel wel een beetje tegen maar het was toch een mooie rit geweest.We hebben nog even in San Remo gekeken ook op het strand we zijn een poortje bij het strand op gegaan en toen we er af wilden was dat poortje gesloten dus moesten we een heel eind omlopen het bleek dat het allemaal privé strand was. We zijn nog een stukje over de boulevard gewandeld en een ijsje gekocht daarna onze laatste lires op gemaakt aan boodschappen in een supermarkt, waant de andere dag gaan we naar Frankrijk.